Určovanie, zmena alebo zrušenie súpisného a orientačného čísla
Čo vybavíte
Obec určuje stavbám súpisné a orientačné čísla v súlade so zákonom č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení a vyhláškou Ministerstva vnútra SR č. 31/2003 Z. z. v znení neskorších predpisov, ktorou sa ustanovujú podrobnosti o označovaní ulíc a iných verejných priestranstiev a o číslovaní stavieb. Tabuľky so súpisným číslom obstaráva na vlastné náklady obec. Tabuľku s orientačným číslom obstaráva na vlastné náklady stavebník, ktorý zabezpečuje aj pripevnenie a údržbu tabuľky so súpisným a orientačným číslom.Tabuľka so súpisným číslom a tabuľka s orientačným číslom sa umiestňujú vedľa seba tak, aby boli z ulice dobre viditeľné a nepôsobili rušivo na vzhľad budovy.
Pripravuje návrhy materiálov na pomenovanie nových ulíc, premenovanie existujúcich ulíc alebo prečíslovanie ulíc do zasadnutí miestnej rady a miestneho zastupiteľstva a následne do zasadnutia Mestského zastupiteľstva hl.mesta SR Bratislavy.
V zmysle zákona č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení obec určuje stavbám súpisné a orientačné čísla. Súpisné číslo sa určuje každej budove za účelom jednoznačnej identifikácie, každá budova má pridelené unikátne číslo. Mestská časť zabezpečuje:
- vydáva Oznámenia o číslovaní stavieb súpisnými a orientačnými číslami, o ich zmene alebo zrušení
- evidenciu jednotlivých druhov číslovania stavieb,
- výmenu evidenčných čísel za súpisné,
- pripravuje návrhy na pomenovanie ulíc
- vydáva potvrdenia o pridelení súpisného a orientačného čísla
- elektronicky cez elektronickú službu Určovanie, zmena alebo zrušenie súpisného a orientačného čísla (pre odoslanie podania elektronicky je potrebné prihlásenie pomocou eID karty)
- elektronickou formou na emailovú adresu:podatelna@banm.sk
- písomnou formou na adresu: Miestny úrad MČ B-NM Junácka 1, 832 91 Bratislava 32
- osobne v podateľni Miestneho úradu MČ B-NM Junácka 1, 832 91 Bratislava 32
Čo potrebujete
S účinnosťou odo dňa 01.07. 2015 zo zákona č. 125/2015 o registri adries vyplýva, že:
a) stavebníci sú povinní k žiadosti o určenie súpisného a orientačného čísla predložiť geodetom zameraný adresný bod stavby, s uvedením zemepisnej šírky a zemepisnej dĺžky. Pri stavbách s viacerými vchodmi, rodinné dvojdomy, bytové domy, musí byť adresným bodom zameraný každý vchod samostatne.
b) v prípade pomenovania novej ulice si stavebníci zabezpečia pred určením názvu ulice ,,Vyhotovenie zamerania geografickej osi ulice“.
Ak ide o budovy, ktorým bolo určené súpisné číslo do 30.6.2015 ministerstvo v súčinnosti s obcami zapíše do registra údaje podľa § 5 ods. 1 a 2 zákona a obec vyznačí polohu adresného bodu a grafickú os ulice v geografickej časti registra do 30.06.2016.
Z novely zákona č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení vyplýva, že:
a) osoba určená v kolaudačnom rozhodnutí je povinná požiadať o určenie súpisného a orientačného čísla do 30 dní odo dňa právoplatnosti Kolaudačného rozhodnutia.
b) vlastník stavby je povinný mať viditeľne označenú budovu so súpisným a orientačným číslom, ak je určené. Ak je na správu budovy založené spoločenstvo vlastníkov bytov a nebytových priestorov, povinnosť plní spoločenstvo, ak je na správu domu uzatvorená zmluva o výkone správy, povinnosť plní správca.
Ak ide o budovu, ktorej nebolo do 30.06.2015 určené súpisné a orientačné číslo, vlastník budovy je povinný podať žiadosť o určenie súpisného a orientačného čísla, ak sa určuje, do 31.12.2015.
K žiadosti je potrebné predložiť:
NOVOSTAVBA
- Právoplatné kolaudačné rozhodnutie
- Geometrický plán na zameranie novostavby ku kolaudácii, zameranie adresných bodov stavby geodetom (od 1.7.2015 zákon 125/2015 Z.z. o registri adries, s uvedením zemepisnej šírky a zemepisnej dĺžky v popisnej časti a vyznačením budovy na parcele s označením polohy adresného bodu v grafickej časti), resp. kópiu z katastrálnej mapy
- V prípade, že stavebník nie je vlastníkom pozemku, na ktorom je stavba postavená je potrebné doložiť doklad o inom práve k pozemku - nájomnú zmluvu s vlastníkom, resp. súhlas s umiestnením trvalej stavby a pod.)
- V prípade, že prišlo k zmene vlastníka stavby po vydaní kolaudačného rozhodnutia je potrebné doložiť doklad o nadobudnutí stavby do vlastníctva
- Splnomocnenie v prípade, že sa stavebník nechá zastupovať
ODSTRÁNENÁ STAVBA
- Právoplatné rozhodnutie na odstránenie stavby
- Rozhodnutie o určení súpisného čísla (ak sa zachovalo)
- Geometrický plán so zameraním stavby, resp. kópiu z katastrálnej mapy
- Splnomocnenie v prípade, že sa stavebník nechá zastupovať
Stará garáž, chata, prístrešok a pod.
- Právoplatné kolaudačné rozhodnutie, resp. rozhodnutie o prípustnosti stavby (pre stavby postavené do 30. 09. 1976)
- Rozhodnutie o určení evidenčného čísla (ak sa zachovalo)
- Geometrický plán na zameranie novostavby ku kolaudácii, zameranie adresných bodov stavby geodetom (od 1.7.2015 zákon 125/2015 Z.z. o registri adries, s uvedením zemepisnej šírky a zemepisnej dĺžky v popisnej časti a vyznačením budovy na parcele s označením polohy adresného bodu v grafickej časti), resp. kópiu z katastrálnej mapy
- V prípade, že stavebník nie je vlastníkom pozemku, na ktorom je stavba postavená je potrebné doložiť doklad o inom práve k pozemku - nájomnú zmluvu s vlastníkom, resp. súhlas s umiestnením trvalej stavby a pod.)
- V prípade, že prišlo k zmene vlastníka stavby po vydaní kolaudačného rozhodnutia je potrebné doložiť doklad o nadobudnutí stavby do vlastníctva
- Splnomocnenie v prípade, že sa stavebník nechá zastupovať
Správny poplatok (v eurách)*:
Služba nie je spoplatnená.
Za vydanie potvrdenia o pridelení súpisného čísla sa účtuje správny poplatok 2,00 €.
Správny poplatok za vydanie potvrdenia o pridelení súpisného čísla v minulosti, v prípade straty dokladov k stavbe alebo nadobudnutia stavby do vlastníctva/ kúpou, darom, dedičstvom/ bez sprievodných dokladov. V súlade so zákonom o č. 145/1995 Zb.z. o správnych poplatkoch / za vyhotovenie odpisu, fotokópie,výpisu alebo písomnej informácie z úradných kníh, úradných záznamov, evidencií, registrov listín a spisov v úradnej úschove/ účtuje sa správny poplatok 2,00,-€.
* Správne poplatky sa vyberajú v hotovosti v ohlasovni miestneho úradu, prevodom z účtu alebo poštovým poukazom v zmysle zákona o správnych poplatkoch a sú príjmom mestskej časti.
Kedy vybavíte
Stránkové hodiny | ||
Dopoludnia | Popoludní | |
Pondelok | 8.00-12.00 | 13.00-17.00 |
Streda | 8.00-12.00 | 13.00-17.00 |
Piatok | 8.00-12.00 |
U koho vybavíte
Mgr. Alexandra Neuwirthová
kancelária č. 317/3. poschodie
Junácka ul. č. 1
832 91 Bratislava
telefón: 02/49 253 201
e-mail: alexandra.neuwirthova@banm.sk
e-mail: podatelna@banm.sk