Verzia pre slabozrakýchKlasické zobrazenie | Kontakty | RSS | Verzia pre tlač | English
Hore

Darček ku Dňu detí? Stretnutie so spolužiakmi. Ako vyzeral reštart školského roka v Novom Meste

Darček ku Dňu detí? Stretnutie so spolužiakmi. Ako vyzeral reštart školského roka v Novom Meste
01.06.2020 - Prvý jún sa v školách obvykle oslavuje voľnejším a hravým programom. Tohto roku je to presne naopak, napriek tomu sa mnohé deti do školy skutočne tešili. Približne 70 % novomestských žiakov z prvých až piatych ročníkov zasadlo 1. júna po takmer trojmesačnej "koronaprestávke" opäť do lavíc.
Školy sa na ich príchod dôkladne pripravili, priestory sú vydezinfikované, rozvrhy hodín nachystané, všetko prebieha čo najbezpečnejšie a podľa harmonogramov. Jednotlivé ročníky vchádzajú do školy postupne vo vymedzených časových intervaloch, meria sa telesná teplota, v každej lavici sedí jeden žiak. „Bolo skvelé vidieť, že pani učiteľky, vychovávateľky i rodičia súčasnú náročnú situáciu trpezlivo zvládajú a deti idú do tried pomerne plynulo. Nástup do školy prebehol na jednotku. Držme si palce, aby sme to takto zvládali aj po ďalšie dni,“ zhodnotil prvý deň reštartu školského roka starosta Nového Mesta Rudolf Kusý, ktorý sa ráno prišiel pozrieť do škôl na Kalinčiakovej a Za kasárňou a do škôlky na Letnej.
šk1
Samozrejme, prvé stretnutie je „uvítacie“, doslova cítiť radosť z toho, že sú všetci opäť spolu. Učitelia sa s deťmi otvorene zhovárajú o všetkom, čo im uplynulé týždne priniesli, vysvetľujú, prečo sú opatrenia dôležité. Prváci zahrnuli svoju pani učiteľku doslova spŕškou otázok: „Ako je to, keď sa niečo robí na 100%? Čo znamená slovo hygienický? A prečo si nesmieme chytať tvár?“ Dôležitým tónom dodávajú poznatky, ktoré im už doma vštepili a delia sa o ne so spolužiakmi.
šk2
Aj keď sa zatiaľ hovorilo najmä o socializácii, budeme deti aj vyučovať, veď škola je výchovno-vzdelávacou inštitúciou,“ hovorí riaditeľka školy na ulici Za kasárňou PaedDr. Monika Hulenová. „Situáciu komplikuje najmä dobrovoľnosť nástupu, ktorá platí tak pre žiakov, ako aj učiteľov. Našťastie, u nás nastúpili do práce takmer všetky učiteľky prvého stupňa. Snažíme sa všetko zorganizovať, aby žiaci mohli sledovať vyučovanie aj z domu. Nosné predmety ako sú cudzie jazyky, slovenčina či matematika, sme zadelili a rozpísali, zvyšok rozvrhu si učitelia dotvoria. Najlepšie vedia, kde by počas on-line výučby mohli zostať medzery či nedostatky, na tie sa zamerajú o čosi viac.“ Zabezpečené sú teplé obedy v školskej jedálni, tu sa postupne v trojhodinovom rozmedzí naobeduje 18 skupín, potom až do 16.30 h funguje školský klub detí. Život sa teda pomaly vracia do normálnych koľají a rodičia sa budú môcť vrátiť do zamestnania.
šk4
Pedagógovia z novomestských škôl tvrdia, že aj keď digitálne vyučovanie kládlo na všetkých väčšie nároky, vo výučbe sa pokračovalo a k veľkým výpadkom učiva nedošlo. Niektoré veci bude potrebné individuálne dobrať na začiatku budúceho školského roku, prípadne sa učivo rozloží trochu inak.
šk3
Je jasné, že vo veľkej miere pomáhali svojim potomkom rodičia, bez úzkej spolupráce školy a rodiny by to nešlo. „Začiatok bol ťažký, no potom sme sa všetci prispôsobili zmeneným podmienkam a aj spätná väzba od rodičov bola pozitívna. V oblasti technológií sme urobili všetci spolu značný pokrok, zvládli sme široké možnosti aplikácie MS Teams a myslím, že ju budeme využívať aj v budúcnosti. Vznikli nové možnosti pre vzájomný kontakt pedagógov, rodičov a detí, dokonca aj medzi sebou vedia kamaráti komunikovať formou malých videokonferencií,“ hovorí PaedDr. Hulenová. Nezabudnú na isté nebezpečenstvo, ktoré pre deti znamená dĺžka času stráveného s digitálnymi zariadeniami. „V posledných mesiacoch usporiadala škola viacero prednášok psychológov a iných odborníkov o tom, ako predísť závislosti, kyberšikane, či podobným hrozbám, učitelia vedia, že ostražitosť je namieste,“ dodáva pani riaditeľka.
šk6
šk5

Jana Škutková
Snímky Jana Škutková, Jana Plevová


Vytvorené: 01.06.2020 12:00, webman
Hore
Hore
Hore